Utveckla | Växa | Kommunicera

Tuesday, June 01, 2004

Time Out Stockholm by Arenholm


Time Out Stockholm Guide i ny upplaga.

Time Out Stockholm gjorde succé när den introducerades för knappt två
år sedan, och har sålt nästan exakt 15 000 av sin upplaga på 20 000
böcker. Nu är det dags för en uppdatering inför 2005 med 22 000 nya
exemplar. Av första utgåvans upplaga har 53% sålts i Storbritannien, 27%
i USA, 10% i Sverige, 1% Kanada, samt 9% i övriga världen. Eftersom
första upplagan kommer att finnas till försäljning i ytterligare nio månader
förutsätter vi att även de återstående 5 000 exemplaren kommer att
säljas.
Time Out Stockholm är, som namnet antyder, skriven både för utländska
och svenska turister med fokus på Stockholmsregionen. Time Out
Stockholm består av 320 sidor med välskrivna artiklar, blandade med
listor över restauranger, museer, affärer, hotell och mycket mer.
Time Out Group representeras i Sverige sedan år 2000 av Arenholm
Communications. Vid första upplagan ansvarade Arenholms tidigare
bolag AdCityMedia för annonsförsäljningen, men till den nya utgåvan
säljs annonserna direkt av Arenholm. En helsida kostar 27 000 kronor.
Sista bokningsdag är den 10 september.

Time Out Group har funnits i 35 år och finns idag representerade i över
40 länder. Time Out är den mest använda och pålitliga guiden till nöjen
och underhållning i flera av världens största städer. Time Outs produkter
är i huvudsak tidningar, guider, event, och kvalitetsmärkning av
restauranger. Guiderna, Time Out Stockholm inkluderad, distribueras av
Penguin till bokhandlare över hela världen.